måndag 18 januari 2010

Äntligen !


Ja, nu var det ett tag sedan jag var här och skrev något. Nu är allt klart med flytten i alla fall - så nu börjar det roliga - det mesta - ja, nästan allt är ff nedpackat i kartonger. Vi måste inreda klädkammaren så det blir till att åka till IKEA och handla en del grejer. Undrar när det blir...? Men vi trivs jättebra i alla fall och det är huvudsaken. Igår eftermiddag var vi inbjudna till våra grannar på kaffe och nybakad kaka. Det var jättetrevligt! Vi har dock lite problem med Telia - konstigt va..? =S Vi har inte fått switchen till telefoni och tv:n. Förra söndagen blev vi helt utan internet - den enda kontakt vi hade med omvärlden !! I fredags kom en kille som har hand om fibernät - han lade en matta som skulle tina bort snö och is och förhoppningsvis värma ner dit nätkabelen går. Imorse kom han tillbaka, och det visade sig att det inte alls hade fungerat....så det var bara för honom att ringa efter en kollega så dom grävde upp ett hål och imorgon kommer dom tillbaka för att "ånga" upp på nåt vis så att kabeln tinar upp. Fick låna ett trådlöst modem av grannarna igår, annars skulle jag inte kunna sitta här o skriva - tack Martin och Emma !! Imorgon kommer också killen från Moogio och sätter upp lamellerna - så himla kul !!! Äntligen !

Hans har åkt iväg till Bromma för att titta på en centraldammsugare....ja´, ja får väl se hur det blir med det....Ja, nu har jag bara skrivit rakt upp o ned - det bara sprutar ur mig - blir väl så när man varit utan dator över en vecka, ha, ha. Skriver mera imorgon när lamellerna är på plats, ska ta lite foton och sätta in då också. Ha det så bra alla mina kära vänner så länge- kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Jag heter Birgitta och är född på Frösön, Östersund. Flyttade till Stockholm år 2000 och trivs bra här. Jag har 3 barn och 6 ljuvliga underbara barnbarn.

Smått o Gott

Välkommen till min blogg. Jag vill dela med mig av vad som händer i mitt vardagliga liv....Det blir mycket om segling i skärgården, berättelser om mina barn och barnbarn, ja det kommer att bli lite smått o gott !