onsdag 10 februari 2010

Datorer

Igår, tisdag den 9/2, var jag och Hans till Geraldina för att frisera oss lite. På vägen hem skulle Hans in till en databutik där han lämnat in sin kraschade hårddisk, till den stationära datorn. Jag väntade i bilen. Satt väl där en halvtimme eller så när Hans kom ut och hämtade mig, han sade att han sett en liten bärbar dator som han trodde jag skulle tycka om. Så jag följde med in och tittade på den, den var jättefin men jag tyckte det var för liten (det är en sån där man kan ha i fickan nästan - lite som en större bok. Däremot såg jag en annan, och det är den jag sitter och skriver på just nu=) Det är en Dell, bärbar och jag trivs så jättebra med den redan (den är förstås begagnad, kommer från något företag som bytt ut sina gamla (som numera är min alltså) för att skaffa nya. Men den här är så behändig och härlig =) Hans köpte den lilla.....så nu sitter vi här och testar och provar och har oss. Det är lite knepigt, jag kommer in hit men inte till Facebook, Hans har samma problem med sin. Jobbigt - man måste lära sig hur dom fungerar - och det kan ta sin lilla tid...jag återkommer när allt funkar. Har tyvärr inga foton jag kan sätta in, men sska gå på det stora datorn där alla bilder ligger lite senare och se om jag hittar något kul. Kram på er alla så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Jag heter Birgitta och är född på Frösön, Östersund. Flyttade till Stockholm år 2000 och trivs bra här. Jag har 3 barn och 6 ljuvliga underbara barnbarn.

Smått o Gott

Välkommen till min blogg. Jag vill dela med mig av vad som händer i mitt vardagliga liv....Det blir mycket om segling i skärgården, berättelser om mina barn och barnbarn, ja det kommer att bli lite smått o gott !