lördag 1 maj 2010

Länge sedan......


Nu var det längesedan jag skrev något här på min blogg. Det har varit en stressig månad i april. Båten skulle göras iordning inför sjösättningen som skedde den 24:e. Så förra lördagen var det dags, båten skulle i sjön. Sedan vi flyttade hit till Resarö så har det blivit många långa bilfärder för att komma till båten (den ligger åt söder och vi bor numera norrut) Usch vad jobbigt, men vi hoppas på en vinterplats här på Resarö, vore inte dumt det inte för då slipper vi långresorna när båten ska kollas till. Men under sommaren ligger vi kvar på det vanliga stället. Får stå ut med resorna när det blir seglardags. Ska bli skönt att komma ut i skärgården igen....längtar verkligen. Här lyfts den för vidare transport till varvet och vattnet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Jag heter Birgitta och är född på Frösön, Östersund. Flyttade till Stockholm år 2000 och trivs bra här. Jag har 3 barn och 6 ljuvliga underbara barnbarn.

Smått o Gott

Välkommen till min blogg. Jag vill dela med mig av vad som händer i mitt vardagliga liv....Det blir mycket om segling i skärgården, berättelser om mina barn och barnbarn, ja det kommer att bli lite smått o gott !