lördag 31 oktober 2009

Flyttstök!


Idag har det varit fullt stök inför flyttningen - igen ! Hans kan inte jobba med körningar - han jobbar hemma istället. Det är en del att göra - ja det går inte att förklara - ingen skulle tro mig. Jo dom som varit hit vet vad mycket grejer det är över- överallt här i lghten....Har ont i huvudet nu och klockan är mycket. Jag lägger ner projektet för ikväll. Hans håller på för fullt - tror svimmar. Marianne har varit här några dagar (stackars henne att vara uppe i det här....) men det var jätteroligt och vi hann ha lite trevligt i alla fall (Marianne är min svägerska från Malmö) Ja, vad ska jag skriva, luften har gått ur mig - fy fasiken för att flytta - men man får ju trösta sig att det är underbart när man är stationerad i det nya huset =) Längtar verkligen. Undrar just varför en del (inkl jag förstås) samlar på så mycket saker som bara stuvas undan. Herregud det dyker upp grejer hela tiden som man glömt bort för 10 år sedan...situationen är inte riktigt klok !! Det är som Kalle Stropp o Grodan Boll - vilken rysare egentligen !! Usch ! Tur att det mesta slängs nu i alla fall, fast jag har nog sparat en del onödigt i alla fall - "det kan ju vara bra att ha"-repliken :(

Jag har inte tagit några bilder från vårt röjande men sätt in en bild till på vårt kära hus - kram till alla mina vänner

1 kommentar:

  1. Käre värld!!!Huset ser fantastiskt ut!Och tomten ser härlig ut.Bor ni vid vatten!Hoppas du fått mina gratulationer på födelsedan och att du fick lite tårta....!MYCKE menar jag!!!Du får ringa när du orkar och har tid.........fattar inte att du,ni flyttat från stan!!!!Hur långt ute på landet bor ni?????

    Kramar till dej!Kajsa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Jag heter Birgitta och är född på Frösön, Östersund. Flyttade till Stockholm år 2000 och trivs bra här. Jag har 3 barn och 6 ljuvliga underbara barnbarn.

Smått o Gott

Välkommen till min blogg. Jag vill dela med mig av vad som händer i mitt vardagliga liv....Det blir mycket om segling i skärgården, berättelser om mina barn och barnbarn, ja det kommer att bli lite smått o gott !