torsdag 1 oktober 2009

Avmastning av Strega!

Idag har varit en jobbig dag också, det var dags för avmastning. Som tur är så har vi en verkligen snäll och trevlig vän, Jan-Ivar, som hjälper oss varje år med på- och avmastning. Vi kom iväg rätt tidigt på eftermiddagen, men var inte hemma förrän vid 19-tiden. Ännu en lång "båtdag". Har egentligen mycket att ordna med här hemma inför helgen då vi får besök från Norrland :) - men tyvärr så hinner jag inte - inget att göra åt...känns lite hemskt men vad ska man göra - jag kan ju inte dela på mig. Lördag morgon måste vi upp jättetidigt för då är det upptagning av båten - det brukar bli dryga dagar när det är det. Det kommer att ta nästan hela dagen. Jag tog lite bilder idag, men doom är kvar i kameran. Jag lägger in några imorgon - har inte sett hur dom blev, var lite svårt att ta bilder samtidigt som man ska hålla reda på båt, mast och allt annat som händer runt omkring. Nä, vad klockan var mycket nu då ! Får önska alla mina läsare godnatt så kommer det in några bilder imorgon på vad som hände idag. Nu ska jag hoppa i säng snart !

2 kommentarer:

  1. godmorgon.Nu fick jag ett skrattanfall(välbehövligt).
    Jag tyckte det stod avmaskning.Och undrade vad du skull.........?
    Hoppas att du inte tagit ut dej!Utan kan njuta av ert norrlandsfrämmande!
    Tänker på dej!

    Kramar Kajsa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Jag heter Birgitta och är född på Frösön, Östersund. Flyttade till Stockholm år 2000 och trivs bra här. Jag har 3 barn och 6 ljuvliga underbara barnbarn.

Smått o Gott

Välkommen till min blogg. Jag vill dela med mig av vad som händer i mitt vardagliga liv....Det blir mycket om segling i skärgården, berättelser om mina barn och barnbarn, ja det kommer att bli lite smått o gott !